Resväskekort

Hejsan!

För ett tag sedan fick jag en beställning på ett "kort" i form av en resväska. Jag har gjort liknande tidigare, men det var länge sedan, så det var skoj att få "damma av" gamla kunskaper.

(Så här blev det färdiga resultatet. Både mottagaren och jag blev väldigt nöjda.)

Till själva stommen för resväskan (och remmarna) använde jag mig av två olika nyanser av brunt cardstock. Remmarna gjorde jag med hjälp av en die från Joy Crafts. Jag "doppade" spännena i min embossingdyna och hällde sedan över embossingpulver i Kopparfärg. 3 lager av embossingpulver blev det för att få en mer upphöjd effekt.


 På insidan av kortet klädde jag väskan med ett gammalt mönsterpapper jag hade i mitt privata förråd. Jag distressade först kanterna på de olika delarna så att väskan skulle ge intryck av att vara lite äldre och "sliten". Som ni ser så går väskan att öppna (och stänga) precis som en riktig väska. Hon som beställde väskan ville fylla den med lotter som hon skulle ge bort till en som fyllde år.

(Baksidan av resväskan)

Framsidan och baksidan av väskan klädde jag med vackert mönsterpapper från Scrap och Hjälp. Jag tycker att det passade perfekt till ändamålet!


För att kunna öppna och stänga remmarna så använde jag mig av starka magneter. De magneter som inte syns är på baksidan av spännena. Jag valde att ha mina andra magneter synliga, då jag tyckte att det passade utseendet.

Det här är ett riktigt roligt "kort" att göra och ge bort. Mottagaren blir oftast väldigt förvånad över att väskan faktiskt kan öppnas och stängas. Kul att överraska på mer än ett sätt.

Hör av er till Marion eller mig om ni vill ha hjälp med att göra en egen resväska. 
På återseende!
/Maria H

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tips och Test - Stämpelverktyg

julkort/grattis kort