julkort/grattis kort


Hej nu är det min tur och göra inlägg å det blir 1 julkort, nu vid juletid och 1 grattiskort. Jag för säga förlåt att blev sent inlägg men ja fått tillökning i familjen å varit borta lite men nu fixade jag detta inlägget så ni kan se å läsa .

Jag har som bas ett rött på 14*14 cm där efter tog ja ett brunt Cardstock och måtten är på det bruna 12,8*12,8 cm. och i bakgrunden på det bruna papper så tog jag stencilen å med geso å gjorde så det ser ut som det snöar.
Ifrån papper Christmans treats P13-CHT-08
Jättefint papper med båda sidor fulla med fina saker ena figurer som bilar, blommor, paket.
Visar mer på bilderna å ena papperna har då figurer på som man kan klippa ut å jag klippte ut en liten wolksvanen bubbla med en julgran på taket. älskar sådana fina gamla bilar. Och inne i kortet har jag använt figurer ifrån Christman s papper

Produkterna ja har använt är.allt finns hos scrap och hjälp
* Studio Light Mask Stencil A5 Mixed Media Rainbow Designs nr 05 MASKMB05

* pads Piatek13 - Paper pad Christmans treats P13-CHT-08

*Cardstocken jag har använt till detta kort heter det röda 110 lipstickred och bruna 143 kraft.




Andra kortet blev grattis kort .
Basen tog ja gjort i cardstocken i måtten cm 14*14.med nr 119
Sen tog ja ett lager med en cardstock till med cm 13*13 med nr 115
Där efter klippte ja till ett lager till av papper ifrån ett paper pad som heter lovely mements å det 11*11cm . Sedan tog ja ett vanligt vitt cardstock i 10*10cm å där stämplade jag upp ifrån stämplen sete wine party på olika ställe på pappret så det blev typ eget stämplat bakgrunden. Sen tog ja en figur å stämplade upp som heter cardstocks stämpel den e rätt fräck . målade med mina  noir spector pennor. Stansade ut grattis å satte det övan för figuren .


Produkter jag har använt är i andra kortet

Cardstocken som har nr 119 är vanilj Scrap och hjälp s egna Cardstock .

cardstock nr 115 och heter blush pink

paper pad som heter lovely mements

stämplen sett som hetter sete wine pary

pennor nori spector pennor

sedan cardstocks stämple med nr art nr 1006 den va fräck å passar till mycket högtider.

Stansade ut grattis
å satte det övan för figuren 

 Mina fina kort för denna gången återkommer med mer inlägg senare. med vänliga hälsningar Emma

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tips och Test - Stämpelverktyg