2 fina enkla kort

Hej alla där ute!

Nu är det snart den 1:a december och första advent, så jag tänkte bjuda på 2 kort. 1 julkort och 1 grattiskort.
Jag börjar med att berätta om julkortet !
Det blev riktigt snyggt för att vara min stil. Allt som jag har använt på julkortet, utom stämpeln, är från Scrap & Hjälp.

Cardstocken finns i butiken och till basen använde jag mig av Smokey pink nr 113.
Sen så har jag ett lager till ovanför basen med nr 115 Blush Pink och på den har jag använt mig av embossing foldern "God jul" från Nellie's Choice  Den är så fin, jag älskar den!

Ovanpå det pappret så har jag ett lager till med papper från Studio Light "Lovely moments". Dessa papper är så fina med blommor och allt. Jag älskar dem, de är så fina :)

Sedan har jag stansat ut ett hål med en cirkel die som jag inte vet namnet på. Där satte jag ett Marianne D Shaker window.  I fönstret har jag lagt små olika paljetter i väldigt fina färger och former.

Runt kanten på fönstret nära pappret har jag gjort en rosett med en halv pärla i mitten. Sedan på fönstret är en Lawn Fawn-stämpel som jag har målat med Spectrum Noir pennor .

Texten "God Jul" är utstansat med en die som jag inte vet namnet på i Christal White  nr 101 cardstock. Längst ner i högra hörnet har jag två rosa brads.
Så här blev det färdiga kortet.

Ett Grattis Kort - kort nr 2

Kortbasen på kortet är cardstock nr 133 Forest Green. Ovanpå detta fina gröna cardstock använde jag mig av ett lite ljusare grönt cardstock, nr 131 Fresh Green. Jag tycker verkligen om både kvaliteten och färgen på dessa cardstocks.

Sedan så har jag använt mig av ett litet tårtpapper. Jag älskar att pynta kort med dessa. Det blir lite liv i kortet då. Bilden jag har använt mig av är utstansad från Studio Lights paper pad "Lovely Moments". Det är samma paper pad som jag använt mig av till julkortet. Ramen runt bilden är gjord med CraftEmotions die "edges straight square".

Under bilden så har jag använt vitt glittrigt foam ark med orden "Happy Birthday". Texten är utstansad från samma rosa papper som jag använde till julkortet. Diesen är min egen privata.
Till sist dekorerade jag i övre vänstra hörnet med halvpärlor.

Här kan ni se det färdiga kortet.Båda korten är enkla att göra och passar om man är nybörjare.

Då får jag tacka för mig för denna gången, Dett kommer kanske flera inlägg innan det är ett nytt år från mig!?
Kram, Emma



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tips och Test - Stämpelverktyg

Studio Light Christmas tree - Julkort med dies från Studio Light