Julkort

Nu är julkortsverkstaden igång igen och idag tänkte jag visa några julkort som jag gjort med produkter som jag köpt hos Scrap & hjälp.
Det här året har jag tänkt att göra julkort med de fina papperna, stämplarna och diesen från Heartfelt, som jag har tittat på sedan de kom för några jular sedan. Efter långt övervägande köpte jag hela kittet och är riktigt nöjd. Diesen skär ut motiven helt perfekt - faktiskt de bästa jag har provat.
Titta bara på det här kortet hur både ängeln och bilden från krubban är utstansade, utan en massa vitt papper omkring! Mönsterpapperet kommer från pappersblocket som hör till serien och texten nere i hörnet är också därifrån.
Pappersblocket från Heartfelt creations, 24 st 12´x12´papper.


Så här ser stämpel- och diepaketen ut.

 Här kommer några fler kort med detta set:
Tagen och bakgrundspapperet är från blocket, god jul har jag skrivit själv och snöret finns liknande hos Scrap & hjälp

Här har jag använt en bild från pappersblocket och i bakgrunden har jag stansat ut från en gammal die i gömmorna.

God jul har jag stansat ut från en die från By Lene. Det här var ett mycket enkelt kort, som gick snabbt att göra, vilket kan vara bra om man har många att skicka julkort till.

När jag gjort följande kort har jag använt mig av Distress oxide för att göra en bakgrund. När bakgrunden var klar sprutade jag lite vatten på för att få effekten av "stjärnhimmel". Sedan stämplade jag  stämpeln med granar och text från Studio Light.
 Den andra jag gjorde blev lite misslyckad, så texten syntes inte så bra (använde grå stämpeldyna). Därför stansade jag ut God jul och satte över texten. Jag brukar alltid säga att man inte kan misslyckas med ett kort - det är bara att använda misslyckandet och fixa till så det blir bra ändå och det var det jag försökte med här.
Som bakgrund till motivet har jag använt mig av die-setet med öppna bågar, från Crealies, en av mina absoluta favoriter.
Även på det sista julkortet jag visar idag har jag använt god jul-dien från Kaboks. Annars är julstjärnedien från Sissix en rikigt fin die, tycker jag. Här har jag också dekorerat med några snöflingor.I bakgrunden har jag självhäftande glitterpapper. Jag försökte stansa ut i dien med bågar, men det blev inte så bra på två sidor, så jag klippte bort dem och klistrade fast ett silverband på de sidorna.
Kortbaserna har jag gjort i cardstock.
Jag hoppas att jag kunnat ge någon lite inspiration och om du är intresserad av någon produkt så ligger länkarna i texten. 
Charlotta

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tips och Test - Stämpelverktyg

Studio Light Christmas tree - Julkort med dies från Studio Light