50-årskort och julkort med samma dies

Idag ska jag på 50-årskalas och har därför gjort ett kort till jubilaren. Scrap & hjälp har fått in en hel del dies från Fantasy och nu såg jag ett tillfälle att prova en av dessa.

Jag har också länge velat testa att göra blommor i foamiran och nu passade jag på. Eftersom mönsterpapperet jag valde hade röda och vita blommor, valde jag att göra snarlika blommor i foamiran. I mitten av blommorna satte jag små metallrosor och lite foamiran som jag klippte ut på fri hand och färgade in svart. Den röda blomman har jag gjort genom att färga in med Distress oxide.

.Eftersom jag inte hade några siffror till hands, skrev jag 50 med en embossingpenna och använde rött embossingpulver.

Så här blev mitt kort:
 
Så här gjorde jag på insidan:
 
 
 För att göra ramarna på insidan och runt 50 använde jag dessa dies från Crealies:
 
 
När jag ändå var igång ville jag göra ett julkort med samma dies från Fantasy, för att testa hur det fungerade. Jag valde ett papper från pappersblocket Winter trails från Studio light. Jag älskar dessa papper. Eftersom de är så snygga i sig själva, behöver man inte göra så mycket, utan kan göra ganska enkla kort och de blir ändå snygga. Så här blev mitt kort:
 
 
 För att få lite extra effekt, använde jag Nuvo glitter drops på det utstansade.
 
 
 Här är det härliga pappersblocket från Studio Light och det finns i flera färger.

 
Här är en bild på det material jag använde till 50-årskortet, förutom cardstock och mönsterpapper, som också finns hos Scrap & hjälp.
Jag känner att jag verkligen gillar min nya die, för att inte tala om grattis diesen, som jag hunnit använda många gånger. Jag kan verkligen rekommendera att kika in på Scrap & hjälps sida och kolla in alla fina dies från Fantasy och Kaboks.
 
Charlotta

 
 Material:
Cardstock
Dies Fantasy
Dies grattis
Dies god jul
Dies ramar
Foamiran
Foamiran verktyg
Distress Oxide
Metallrosor
Pappersblock
Lim
Nuvo glitter drops
Embossingpenna och embossingpulver (kan också beställas från Scrap & hjälp)



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tips och Test - Stämpelverktyg

Studio Light Christmas tree - Julkort med dies från Studio Light