Hej alla! Nu är jag här igen med ännu ett test. Denna gång har jag testat inte mindre än 5(!) olika stämpelverktyg. Till dessa verktyg använde jag mig även av två olika slags stämplar, en clear stämpel och en gummistämpel från mitt privata förråd. Gummistämpeln är monterad med EZ Mount Cling Foam . Stämpeldynan var Memento Dye Ink "Tuxedo Black" , då jag kommer vilja färglägga senare med alkoholbaserade pennor. De papper som jag använde var Scrap och Hjälps vita cardstock (överst på bild) och Neenah Classic Crest card, ett papper som jag hade hemma i mitt förråd. Då jag ville testa på ett med lite struktur och ett slätt. Verktygen jag har provat är... Tonic Studios Stamp Platform (design av Tim Holtz) Fördel - Denna kan användas till både clear och gummistämplar. på locket står det tydligt markerat "clear" och "rubber" (gummi). Stamp Platform har bara två kanter, vilket gör att du kan lätt få plats med ett stort papper att stämpla på...
Det ni behöver är 3 bitar i måtten 1x6 inch eller 2,5x15cm 1x3,5 inch eller 2,5x 7,6cm 1x1/4 inch eller 2,5x 0,5cm Brädan finns snart i butiken till försäljning och har även användt papper ur blocket ifrån Studiolights " English Garden "
Nu är julkortsverkstaden igång igen och idag tänkte jag visa några julkort som jag gjort med produkter som jag köpt hos Scrap & hjälp. Det här året har jag tänkt att göra julkort med de fina papperna, stämplarna och diesen från Heartfelt, som jag har tittat på sedan de kom för några jular sedan. Efter långt övervägande köpte jag hela kittet och är riktigt nöjd. Diesen skär ut motiven helt perfekt - faktiskt de bästa jag har provat. Titta bara på det här kortet hur både ängeln och bilden från krubban är utstansade, utan en massa vitt papper omkring! Mönsterpapperet kommer från pappersblocket som hör till serien och texten nere i hörnet är också därifrån. Pappersblocket från Heartfelt creations , 24 st 12´x12´papper. Så här ser stämpel- och diepaket en ut. Här kommer några fler kort med detta set: Tagen och bakgrundspapperet är från blocket, god jul har jag skrivit själv och snöret finns liknande hos Scrap & hjälp Här har jag använt en bild...
Mått: 15x15 cm, Biga 3 1/2tum och 5 1/2tum, vänd och Biga på 2 tum.
SvaraRadera1 bit band på 30cm delas i 2 bitar
Då måste ju måtten för påsen bli 3,5 * 4 tum eller hur?
RaderaJa precis, förlåt för det sena svaret.
Radera